سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی افسرده دل، کمتر می پاید . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 87 تیر 5 , ساعت 9:54 صبح

نام : حسین
نام خانوادگی :منصوری
تاریخ شهادت : 22/4/77
محل شهادت :  خرم آباد (جانباز شمیایی)
شهرستان :  خرم آباد

شهید منصوری در خرداد سال  1345 در شهر خرم آباد دیده به جهان گشود . او اولین فرزند خانواده بود نام گذاری شهید بخاطر تقارن تولد ایشان با 28 صفر بود .او دوران تحصیلی را تا دبیرستان ادامه داد . او در دوران انقلاب با و.جود اینکه پدرش نظامی بود در تظاهرات و راهپیمایی ها حضور فعالی داشتند . حتی اصرار مادر هم مانع ایشان نمی شد او بعد از پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی به صف رزمندگان پیوست . ادامه مطلب...

چهارشنبه 87 تیر 5 , ساعت 9:51 صبح

نام : حمید رضا
نام خانوادگی : محمدی
تاریخ شهادت :  3/5/1367
محل شهادت :  اسلام آباد ، عملیات مرصاد
شهرستان :  کوهدشت

در سال 1344 در روستای گنجینه ضرونی از توابع شهرستان کوهدشت در دامان مادری با تقوی متولد شد و به سرپرستی پدری بزرگوار تربیت و پرورش یافت. در دوران کودکی تحصیلات ابتدایی خود را در روستا سپری کرد و در این ایام به کمک خانواده اش در امر کشاورزی همت می گماشت. ایشان برای ادامه تحصیل راهی شهر کوهدشت شد و بعد از طی دوران راهنمایی  به محض اینکه در خود توان گرفتن اسلحه را دید سنگر تحصیل را رها کرد و به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتادامه مطلب...

چهارشنبه 87 تیر 5 , ساعت 9:48 صبح

نام : فضل الله
نام خانوادگی : قلایی
تاریخ شهادت :22/4/67
محل شهادت : عملیات مرصاد
شهرستان :  خرم آباد

وی به سال 1350 در خانواده ای مذهبی و مستضعف متولد شد و پرورش یافت او تحصیلات خود را تا سال اول دبیرستان با موفقیت و همراه با فراگیری قرآن پشت سر گذراند و همیشه سعی وی بر آن بود.  که جهت انقلاب گامهای موثر و مفیدی بر دارد. بعد از پیروزی انقلاب همیشه و مدام در پایگاههای مسجد صاحب الزمان و مسجد امام سجاد شبانه روزی از حریم انقلاب اسلامی پاسداری می نمود . ادامه مطلب...

چهارشنبه 87 تیر 5 , ساعت 9:45 صبح

نام : عزت الله
نام خانوادگی : دلفان
تاریخ شهادت : 13/8/66
محل شهادت : ماووت عراق
شهرستان :  خرم آباد

شهید عزت الله دلفان در سال 1343 در روستای قلعه رحیم از توابع بخش چغلوندی شهرستان خرم آباد در یک خانواده کشاورز و مذهبی دیده به جهان گشود . از همان اوان کودکی دارای اخلاق پسندیده و رفتاری بسیار خوب بود و به حسن اخلاق و رفتار در بین اقوام و آشنایان شهره بود. عشق و علاقه اش به آفریدگار مثال زدنی بود به طوری که همزمان با پدرش مشغول نماز خواندن می شد و نماز شب را با پدر بزرگوارش به جای می آورد . شهید دلفان به علت نبود امکانات تحصیلی و معیشتی به اتفاق سایر اهالی روستا به شهرستان خرم آباد مهاجرت کردند . ادامه مطلب...

چهارشنبه 87 تیر 5 , ساعت 9:40 صبح

نام : ابراهیم
نام خانوادگی : بیرانوند
تاریخ شهادت : 29/9/1363
محل شهادت : سلیمانیه عراق
شهرستان :  خرم آباد

شهید ابراهیم در سال 1345 متولد شد در کودکی بسیار مهربان بود و نیز احساس مسئولیت می کرد و به پدر و مادر خود احترام می گذاشت . کودکی باهوش و زیرک بود از همان دوران کودکی  نماز می خواند نه اینکه تمام نماز را بلد باشد بلکه هنگامی که مرحوم پدرش نماز می خواند او نیز با او کلمات را تکرار می کرد و نماز می خواند در سال 1351 راهی مدرسه شد دوران ابتدائی را گذراند . دوران راهنمایی وی  (که سال اول راهنمایی سال 1357 بود و انقلاب شده بود) تظاهرات در خیابانها وجود داشت و مردم راهپیمایی می کردند شهید ابراهیم نیز سال اول راهنمایی در راهپیمائیها و تظاهرات بر علیه رژیم ستم شاهی شعار می داد در تمام راهپیمائیها که علیه رژیم شاه بر پا  شد شرکت داشتادامه مطلب...

چهارشنبه 87 خرداد 22 , ساعت 10:36 صبح

نام : مسلمشهید مسلم رضائی
نام خانوادگی : رضایی
محل شهادت : جزیره مجنون
تاریخ شهادت : 16/6/1365
شهرستان : خرم آباد

شهید مسلم(داریوش)رضایی در سال1346 در یک خانواه متوسط و پر جمعیت در شهر خرم آباد متولد گردید. دوران کودکی و دبستان را در محله شهدا – مخابرات گذراند او بچه ای بسیار پر انرژی و فعال بود که بخش عمده ای از وقت خود را صرف فعالیت های ورزشی می کرد با وجود اینکه بچه ای باهوش و مقید بود اما شور و حال جبهه با شروع جنگ تحمیلی به او امان نداد و داوطلبانه از طریق مسجد محل وارد بسیج سپاه گردید و در سن 16 سالگی در پاییز 1361 عازم جبهه شد .

ادامه مطلب...

چهارشنبه 87 خرداد 22 , ساعت 10:22 صبح

نام : علی شهید علی خاور زاده
نام خانوادگی : خاورزاده
تاریخ شهادت :31/3/66
محل شهادت : ماووت عراق
شهرستان :  بروجرد


شهید در سال 1345 در خانواده ای مذهبی پا به عرصه وجود گذاشت در حالی که بیش از سیزده سال نداشت پدرش را از دست داد این ضایعه ی بزرگ نتوانست خللی در روحیه و اراده پولادین علی به وجود آورد علی با پایان رساندن دوره ابتدایی و راهنمایی و ورود به دبیرستان فردی مفید و با استعداد در میان هم کلاسی های خودش بود عشق به امام سراپای وجودش را در برگرفته بود که در کلیه اعمال و حرکات علی کاملا ً مشخص و مشهود بود. با آغاز جنگ تحمیلی در سال 1362 به عضویت پایگاه محل در آمد و تعلیمات نظامی را فرا گرفت.در سال 1362 به همراه عده ای از رزم آوران که از دزفول با پای پیاده عازم دیدار امام بودند در بروجرد به آن ها پیوست و عازم تهران گردید و با توجه به اینکه پاهایش تاول زده و خستگی شدید بر آن ها غلبه کرده بود اما شوق دیدار امام آن اسوه مقاومت و تقوا خستگی راه را از وجودشان زدوده و دیدار امام حالتی ملکوتی در علی بوجود آورد که پس از برگشت به بروجرد بعد از مدتی عازم جبهه گردید علی در چندین عملیات شرکت نمود از جمله عملیات والفجر – فتح5 - کربلای10- حاج عمران.
هر چه بیشتر در جبهه می ماند عشق دیدار کربلای حسینی وجودش را متحول تر می ساخت .
در عملیات شلمچه علی از خود شایستگی فراوان نشان داد و عضوی مفید و نمونه برای لشگر 57 به شمار می آمد. با عضویت در واحد اطلاعات و عملیات لشکر 57 نهایت استعداد و نبوغ را از خود نشان داده که پس از مدتی فرماندهی تیم اطلاعات یکی از گردان ها را به عهده گرفته و با احساس مسئولیتی که داشت از این امر مهم غافل نمی شد. در شب عملیات مقدس نصر، 4 بامداد مورخه 31/3/1366 در اثر ترکش خمپاره و موج آر پی چی بدست دشمنان به شهادت رسید و عاشقانه شربت شهادت را نوشید.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.


چهارشنبه 87 خرداد 22 , ساعت 10:17 صبح

نام : علی عباسشهید علی عباس چاچ
نام خانوادگی : چاچ
تاریخ شهادت :20/1/65
محل شهادت : سلیمانیه عراق
شهرستان :  خرم آباد

شهید علی عباس چاچ در بهمن سال 1339 در روستای کره (ده پیر) در خانواده ای مستضعف کشاورز به دنیا آمد وی از کودکی فردی خوش اخلاق و دارای رفتاری حسنه بود ، به طوری که در میان فامیل و اقوام زبانزد همه بود و همه به فکر و رفتار او احترام خاصی می گذاشتند و مورد احترام همه بود.
دوران ابتدایی را در مدرسه روستای با موفقیت گذراند و به عنوان نفر اول در مدرسه معرفی شد. او در کنار درس یار و کمک کار خانواده نیز بوده و در کودکی پرکار و فعال بود و برای محرومین و روستاییان دلسوز و پای صحبت آن ها می نشست و گوش می داد و از بی عدالتی هایی که در زمان طاغوت دیده می شد به شدت رنج می برد و همه چیز را درک می کرد. دوران راهنمایی را در خرم آباد به سر برد و سوم راهنمایی را همراه با کار به پایان رسانید.
با وجود هوش سرشاری که داشت به علت فقر مادی نتوانست به تحصیل ادامه دهد و در جریان انقلاب کاملا ً شرکت داشت تا اینکه انقلاب پیروز شد و در اولین روزهای پیروزی از پیشتازان عضویت در سپاه بود و در آن زمان تمام وقت خود را در خدمت به انقلاب صرف می کرد و در همه گرفتاری های انقلاب در کردستان ، خوزستان جنگ با گروهک ها و در جنگ تحمیلی با تمام قدرت و همیشه شرکت داشت و در اکثر عملیات شرکت کرد و چهار بار مجروح شد ولی هیچ وقت احساس خستگی یا کسالت و یا اینکه بگوید مجروح شده بازگو نمی کرد و آمادگی خود را چندین برابر می کرد و خلاصه در طول انقلاب تا موقع شهادت همیشه در خدمت انقلاب و خط امام بود و به خط امام عشق می ورزید و علاقه شدیدی به امام و روحانیون داشت و هیچ موقع از علاقه اش به امام و انقلاب ذره ای کم نمی شد و سرانجام در مراحل پایانی عملیات والفجر9 در مقابل تک عراقی های مزدور (رژیم بعث عراق) مردانه ایستاد و مقاومت کرد و پس از نبردی سخت و نابرابر به درجه رفیع شهادت رسید و به هدفش که شهادت در راه حق بود رسید.
پیکر پاکش تا مدتها به دست خانواده نرسید. یادگاری وی در این دنیا دو فرزند می باشد.
یــادش گــرامی و راهــش پر رهـــرو 
والســلام


چهارشنبه 87 خرداد 22 , ساعت 10:10 صبح

نام : عبدالحسین  شهید عبد الحسین کردی
نام خانوادگی : کردی
تاریخ شهادت : 4/10/65
محل شهادت : شلمچه
شهرستان :  بروجرد

شهید مؤمن و گرانقدر عبدالحسین در سال 1340 در شهرستان بروجرد متولد شد. دوران تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی ادامه داد بعد هم در آموزشگاه نوجوانان مشغول به خدمت شد. بعد از انقلاب و تشکیل کمیته انقلاب در این ارگان به فعالیت پرداخت سپس به استخدام سپاه پاسداران درآمد حاج عبدالحسین همیشه خار چشم منافقین بود چندبار تصمیم به ترور وی گرفتند ولی به خواست خدا موفق نشدند

با شروع جنگ تجاوز عراق علیه ایران ، شهید راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید در جبهه های رزم یکبار هم مجروح شد بعد از مجروحیت والتیام به خانه خدا مشرف شد ایشان مسئولیت محور عملیاتی را به عهده داشت . شهید کردی فردی بسیار دوست داشتنی ، کم گو ، خندان و خوشرو بود و با تمام جان به پاسداران و رزمندگان اسلام عشق می ورزید و هر کس از عزیزان رزمنده با ایشان هم صحبت شده بود نور شهادت را در جبین این عزیز مشاهده می کرد و سرانجام در جبهه نبرد حق علیه باطل توسط آتش شدید دشمن به فیض شهادت نایل آمد .

روحــــــــش شـــــــــــاد


دوشنبه 87 خرداد 20 , ساعت 10:25 صبح

نام : توکل
نام خانوادگی : مصطفی زاده
محل شهادت : سلیمانیه عراق ارتفاع کاتو
تاریخ شهادت : 6/12/64
شهرستان : خرم آباد

شهید توکل مصطفی زاده در خانواده مذهبی متولد شد شکوفایی جوانیش مصادف بود با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) وی با کمک دیگر برادران و هدایت روحانیت در پخش اعلامیه ها و نوارهای حضرت امام و تشکیل راهپیمایی نقش بسزایی داشت وی در مبارزه خستگی ناپذیرش یک هدف داشت و آن رضای خدا بود به همین دلیل جهت تحقق فرمان او کوشش می کرد و کلیه مظاهر کفر و شرک را که در رأس آن در آن زمان حکومت شاه و خطوط انحرافی بود نوک پیکان حمله اش را تشکیل می داد از جمله می توان نقش ایشان را در به هلاکت رساندن نیروهای ساواک در زمان طاغوت و رسوا نمودن گروهکهای چپ نام برد .


 


سردار رشید اسلام در سرکوب فتنه خلق عرب در خوزستان نقش فعالی داشت به
همین منظور در کنار دیگر رزمندگان به استان خوزستان رفته و برای سرکوبی این فتنه ها به شهرهای اهواز- خرمشهر – سوسنگرد – بندر امام – دارخویین- جزیره خارک و شادگان عزیمت نمود . در شرایطی که دولت مزدور عراق برای دامن زدن به این فتنه ها پول و اسلحه به این مناطق می فرستاد این شهید بزرگوار با دیگر همرزمانش مبارزه را ادامه می داد وی در کنار فعالیتهای نظامی از کار تبلیغ غافل نبود به طوری که در محیطهای ضد انقلابیون فعالیت داشتند به طور علنی فعالیت مذهبی داشته و کتب مذهبی را با قیمت ارزان به فروش می رساند .


به دنبال اینگونه فعالیتها در شادگان مورد خشم ضد انقلابیون خائن قرار گرفت و در نتیجه او را به رگبار گلوله بستند که خوشبختانه از این سوء قصد جان سالم به در برد. ایشان با تشدید آشوب و بلوا در کردستان به دستور امام خمینی (ره) به پاوه رفته در سرکوبی آشوبها در این شهر نقش فعالی داشت و بعد از آن به شهرهای کامیاران – روانسر – سردشت – مریوان و سنندج عزیمت نمود .

با شروع جنگ تحمیلی به میدان مبارزه با رژیم صدام شتافت و در همان روزهای ابتدایی جنگ با کمک دیگر همرزمان در حمیدیه به صورت سدی محکم جلوی حرکت کافران بعثی را به سمت پادگان مهم حمیدیه و شهر اهواز گرفتند .

 مورد اصابت گلوله مزدوران بعثی قرار گرفته و به درجه والای شهادت رسید نام این شهید حزب الله جاوید و راهش مستدام باد.

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ