سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر یک از شما آینه برادرش است . اگر رنجی را در او ببیند، دورش می سازد. [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 88 آذر 28 , ساعت 6:24 صبح

عاشورا یک درس نیست، یک کتاب درس است.

اگر جامعه ی اسلامی ما بخواهد آنطوری که حق اوست و شایسته ی اوست زندگی بکند، اگر امت اسلامی ما بخواهد استقلال خود و شرف خود و دین خود را در دنیای مادی امروز و در میان طوفان سیاستهای مخالف حفظ کند، باید درسهای عاشورا را درست بفهمد و به یکایک آنها عمل کند.


 


اولین درس بزرگ عاشورا درس فدا شدن در راه دین و در راه خداست.


 این روشن ترین درس عاشوراست.


حتی در سخت ترین شرایط حسین ابن علی(ع) به همه ی مسلمانان بلکه به همه ی آزادگان عالم ولو غیر مسلمان، این درس را داد که اگر شرف انسان، آزادی انسان و آرمان های انسان و برای مسلمانان دین آنان در معرض خطر قرار گرفت، دفاع از دین در سخت ترین شرایط و با سخت ترین مقدمات یک فریضه ی اسلامی و یک فریضه ی انسانی است. نگویید شرایط دشوار است، نگویید نمی شود، می شود.


بیانات مقام معظم رهبری در جمع پرسنل لشکر عاشورا سال 1367


اگر می خواهیم به عزاداری حسین ابن علی(ع) ارزش دهیم باید فکر کنیم اگر حسین ابن علی امروز بود و خودش می گفت برای من عزاداری کنید می گفت چه شعاری بدهید...

 می گفت اگر می خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر امروز موشه دایان(نخست وزیر وقت اسرائیل) است.

 شمر هزارو سیصد سال پیش مرد شمر امروز را بشناس.

شهید مطهری، حماسه حسینی

 

هر انسانی را لیله القدری است که در آن ناگزیر از انتخاب می شود و حر را نیز شب قدری اینچنین پیش آمد... عمرابن سعد را نیز...

من و تو را هم پیش خواهد آمد.

شهید آوینی، فتح خون

 

 

 


نوشته شده توسط شهدای لرستان | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ